Jedzenie Podczas Stresu

Jedzenie Podczas Stresu, THCLand.pl

Kilka sposobów na zapobieganie i przezwyciężenie jedzenia podczas stresu.

Doświadczanie stresu przez długi czas sprawia, że wiele ludzi zaczyna szukać komfortu, i niestety często znajdują ten komfort sięgając po tłuste potrawy.

Jemy z różnych powodów, czasem nawet nie dlatego, że jesteśmy głodni. Ile razy dziennie otwierasz lodówkę, mając nadzieję, że w cudowny sposób zobaczysz tam coś nowego i nieoczekiwanego?

Jedzenie jest w równym stopniu pożywieniem, co rozrywką. Nawyki żywieniowe wynikają z pragnienia rozrywki, radzenia sobie ze stresem, zabicia czasu lub poprawienia swojego samopoczucia.

Chociaż nie ma nic złego w kochaniu niezdrowego jedzenia, posiadanie tak intensywnego związku z nim oznacza, że ​​w stresujących sytuacjach możesz znaleźć się ze zwiększonym apetytem jako mechanizmem radzenia sobie. Te posiłki są zazwyczaj tłuste, co sprawia, że ​​czujesz się pocieszony i szczęśliwy, bo kto kiedykolwiek jadł sałatkę ze stresu?

Oto, co możesz zrobić, aby złagodzić te impulsy i spróbować zapobiec jedzeniu niezdrowych rzeczy podczas zwiększonego stresu:

Jedzenie Podczas Stresu, THCLand.pl

• Spróbuj zidentyfikować źródło stresu

Jeśli czujesz, że twój zwiększony apetyt ma podłoże emocjonalne, spróbuj wskazać źródło. Co dzieje się w Twoim życiu, co obecnie wpływa na Twoje emocje? Zrób listę możliwych wyzwalaczy, zwracając szczególną uwagę na swoje relacje, pracę, zdrowie lub problemy finansowe.

Kiedy już znajdziesz źródło swojego niepokoju, możesz spróbować kontrolować ten stres poprzez medytację, bardziej regularne ćwiczenia lub odwrócenie uwagi od jedzenia i wszystkiego, co przeszkadza ci w problemie.

• Zwróć uwagę na powtarzające się sytuacje

Staraj się zwracać uwagę na swój stosunek do jedzenia, zauważając wzorce w swoim zachowaniu. Czy jesteś głodny, znudzony lub niespokojny? Kiedy najprawdopodobniej decydujesz się na jedzenie? Kiedy twój głód wzrasta?

Skutecznym sposobem zauważenia tych wzorców jest prowadzenie dziennika żywności, zapisywanie tego, co i kiedy jesz, oraz poziomu głodu.

• Nie pomijaj posiłków

Nie próbuj przekształcać tego procesu w program odchudzania. Nie pozbawiaj się posiłków w nadziei na jednoczesne opanowanie lęku i utratę wagi

Bądź cierpliwy i staraj się jeść zdrowiej. Kiedy jesz, poświęć trochę czasu, aby cieszyć się jedzeniem, powoli żuj i upewnij się, że jesteś zadowolony pod koniec posiłku. Staraj się unikać objadania się.

• Trzymaj się z dala od jedzenia poza domem

Większość ludzi ma ochotę na jedzenie, gdy się nudzi, prawdopodobnie siedzi w domu po wykonaniu codziennych zadań. Unikaj pokus, nie trzymając w domu żadnych ze swoich ulubionych przekąsek.

Ważne jest również, aby mieć dostęp do zdrowej żywności. W ten sposób uchronisz się przed zamawianiem lub kupowaniem niezdrowych przekąsek, ponieważ czujesz, że nie ma innej opcji.

• Uzyskaj pomoc

Jeśli jedzenie podczas stresujących sytuacji staje się dla Ciebie problemem, skontaktuj się z kimś, komu ufasz, lub poszukaj zasobów internetowych. Istnieje wiele grup wsparcia, które mogą być używane jako miejsce do wyrzucenie z siebie emocji, i które mogą połączyć cię z ekspertami i terapeutami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Copyright © THCLand.pl - Czyli informacje na temat marihuany, konopi, cannabis.