Marihuana szybko uznana została za normalną i konwencjonalną, i tak samo dzieje się z przemysłem marihuany. W czasie powolnego wzrostu, konopne firmy tryskają energią.
Jest to dziwna mieszanka prawdziwej radości ze zwycięstwa chwastów nad ciemnymi siłami represji (przynajmniej w niektórych miejscach) i osób spacerujących z symbolem dolara w oczach. Jednak, czy nam się to podoba, czy nie – marihuana jest gorąc.
Nie ma nic lepszego niż dobry koniak trzymany w szklance podczas relaksowania się przed płonącym kominkiem, po ciężkim dniu na nartach. Przynajmniej tak utrzymywano. Magazyn AT raportuje jednak, że sprzedaż marihuany przekroczyła sprzedaż alkoholu w miesiącach zimowych w 2015 roku.
W USA marzec, który zawiera wolne dni w ramach przerwy wiosennej, zanotował najwyższą całkowitą sprzedaż marihuany (998.000$). Sprzedaż marihuany spadła o połowę w kolejnym miesiącu, śnieg stopniał, ośrodki narciarskie weszły w międzysezon, a marihuana nadal przewyższała sprzedaż alkoholu.
W sumie siedem sklepów w jednym z miast USA sprzedało ilość marihuany o wartości 8.300.000 dolarów w 2015 roku, płacąc miastu niezły podatek i opłaty w wielkości 200.000 dolarów.
Przemysł przyciąga nowy rodzaj celebrytów. Popularne postaci takie jak Snoop Dogg, Tommy Chong, Willie Nelson zostały skwapliwie przyjęte przez przemysł jako przyjazne marihuanie.
Mindy Segal, właścicielka MHC w Chicago, jest wielkim nazwiskiem w świecie ciast. Jest także autorką nagrodzonej książki kucharskiej „Cookie Love” i zdobyła nagrodę James Beard Foundation najlepszego cukiernika w 2012 roku. A teraz, zaczyna ona współpracę z Cresco Labs, które stworzyć ma linię słodyczy z marihuaną (zgodnie z licencją), w tym czekoladowe batoniki, muesli i granolę, gorącą czekoladę, gotowe mieszanki na ciasta i ciasteczka. Cresco zapewni wyodrębnione THC oraz inne składniki, a Segal użyje swoich umiejętności do stworzenia produktu finalnego, który będzie oznakowany także jej marką.
„Czuję, że jest to branża, która będzie się rozwijać w szybkim tempie. Czuję, że znajduję się w miejscu, gdzie wydarza się przyszłość,” powiedziała Segal. „Myślę, że jestem pierwszym rozpoznawalnym szefem kuchni, który ma wiarygodną reputację, aby przyjść i powiedzieć, wiesz co, wchodzę w ten rynek.”
Według pewnego czasopisma współpraca pomiędzy Segal i Cresco jest „częścią większego trendu, w którym firmy konopne podpinają się pod gwiazdy i główny nurt specjalistów, którzy wprowadzają nowe powietrze do prowadzenia tej działalności.”