Błonnik w konopiach – nierozpuszczalny i rozpuszczalny


olej-z-nasion-konopi-salatka
Wszyscy powinniśmy jeść więcej błonnika. Dieta o niskiej zawartości błonnika na pewno nie jest dobrą rzeczą, nie tylko jeśli chodzi o trawienie, ale także o utrzymanie prawidłowej wagi w dzisiejszych czasach. Nie tylko powinniśmy jeść więcej błonnika, ale przede wszystkim jeść więcej błonnika nierozpuszczalnego. Skąd możemy go zdobyć? Oczywiście z nasion konopi!

Jest tylko jedno źródło błonnika i są to rośliny. Błonnik jest częścią roślin, która nie rozkłada się w naszych żołądkach, on przemieszcza się przez nasze systemy. Błonnik pokarmowy dzieli się na rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Oby typy są rzeczywiście równie ważne dla zdrowia, trawienia i pomagają w zachowaniu wielu chorób na dystans, w tym cukrzyca, otyłość, zapalenie okrężnicy, zaburzenie czynności jelit, zaparcie. Prostym sposobem tłumaczącym różnicę pomiędzy błonnikiem rozpuszczalnym i nierozpuszczalnym może być to, że włókna rozpuszczalnego rozpuszczają się w wodzie, a nierozpuszczalnego nie.

Błonnik rozpuszczalny

Więc – błonnik rozpuszczalny rozpuszcza się w wodzie. To, czym właściwie się zajmuje w naszym systemie jest przyciąganie wody, pochłanianie jej i tworzenie pewnego rodzaju żelu, jako substancji, która spowalnia trawienie. Rzeczywiście powoduje w organizmie opóźnienie w opróżnianiu żołądka i sprawia, że czujemy się syci dłużej, co oznacza, że trzeba jeść mniej i rzadziej. Pomaga on również w spowolnieniu ruchu jedzenia w górnej części jelit, gdzie występuje absorpcja cukrów. Działanie to zmniejsza ilość insuliny, której potrzebujemy, co może pomóc zapobiec w zachorowaniu na cukrzycę. Błonnik rozpuszczalny zaburza zdolność organizmu do wchłaniania cholesterolu z diety, co obniża poziom złego cholesterolu LDL we krwi.

Częstym źródłem błonnika rozpuszczalnego są takie produkty jak zboża, ziarna, owoce, otręby, jagody, orzechy, warzywa i oczywiście nasiona konopi.

Błonnik nierozpuszczalny

Błonnik nierozpuszczalny jest jednym z najważniejszych elementów w naszej diecie po prostu dlatego, że typowa dieta składająca się z nadmiernie przetworzonej żywności zawiera go bardzo mało. Pomyśl o nierozpuszczalnym błonniku jako o szczoteczce Twojego systemu jelitowego. Jedzenie bogate w błonnik nierozpuszczalny gwarantuje, że będziesz miał zdrowy i czysty tor jelit, które są jedną z najważniejszych organów o które trzeba dbać. Błonnik nierozpuszczalny nie chłonie wody i dlatego przechodzi przez układ jelit całkiem dobrze. Ma on działanie lekko przeczyszczające i pomaga zapobiegać zaparciom. Tego typu błonnik przyspiesza również przejście produktów spożywczych przez układ pokarmowy.

Częstymi źródłami błonnika nierozpuszczalnego są mąki pełnoziarniste, produkty pełnoziarniste, otręby pszenne, otręby kukurydziane, orzechy, jęczmień, kuskus, ryż, warzywa bogate w błonnik, rodzynki, winogrona, skórki z owoców i warzyw korzeniowych oraz oczywiście nasiona konopi.

Ile błonnika potrzebujesz?

Typowa dieta zawiera zaledwie 15 gramów błonnika dziennie. Jest to o wiele za niska wartość, kobiety poniżej 50 roku życia potrzebują co najmniej 25g błonnika dziennie, a mężczyźni poniżej 50 roku życia potrzebują co najmniej 35g błonnika dziennie.

Ile błonnika jest w nasionach konopi?

To jest dobra wiadomość. Całe nasiona konopi mają aż 16.8 gramów błonnika w porcji 56g. Aby zapewnić swoje dzienne zapotrzebowanie na błonnik wystarczy, że zjesz kilka garści nasion konopi. Dobrym sposobem jest także dodanie mąki konopnej do pieczenia, w 50g takiej mąki znajduje się 21g błonnika. Możesz także dodać proszek białkowy do koktajlu albo wykorzystać go do zrobienia batonów energetycznych. Nasiona konopi są naprawdę niezastąpione w dostarczaniu błonnika do naszej diety.

nasiona marihuany, nasiona konopi, sklep

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

olej cbd, konopny, cbd, thc